A hajóút közel négy órásra sikerült. Alatta volt idő megírni a naplóból hiányzó fejezeteket, megfigyelni a komp hidraulikus szerkezeteinek működését, és elfogyasztani egy remek lazacot a fedélközi konyha kínálatából. (Szerencsére errefelé az utas büfé nem feláras.) Közeledve a fjordok felé erősen igyekeztem keresni a bejáratot, de majd meg vakultam és mégsem találtam. Örvendetes hír, hogy a kapitánynak ez az apró feladat nem okozott gondot…

Picton.jpg

 

Bent még kavarogtunk egy kicsit, amit ezzel a monstrummal nem egyszerű feladat és már ott is voltunk. Picton-ban nem időztünk sokat nyomban útnak is keltünk. Az útvonal továbbra sem változott, Z alakzatban csorgunk Queenstown felé.

Dél.jpg

 

Amikor letáboroztunk az egyik folyó partjára, rögtön eszünkbe jutott, mit is felejtettünk el aznap vásárolni….. Hát természetesen a SandFly elleni védőszert. Ez a kis mocsadék, ezerszer alattomosabb, mint a szúnyog. Harap, de nem is kicsit, és ha vakarod, soha nem múlik a viszketése.

Szégyen, nem szégyen menekülőre fogtuk. A verdában meghúzódva még egy órán keresztül vadásztunk a zsiliprendszerünkön átjutott példányokra, mire nagy nehezen elaludtunk. Reggel se kávézgattunk kényelmesen a kemping székekben sokáig, hamar kereket oldottunk, a látványos folyópartot pedig septiben otthagytuk. Ezek után hamar elértük a déli Alpok lábát, pár helyes kis falu és már fenn is voltunk.

kocsik.jpg

 

Legnagyobb örömömre ismét rengeteg veterán gépjárművel találkozhat az ember, de ez a déli sziget sajátossága.

Alpok.jpg

A zuhatagok mennyisége se csökken, s mivel azokat már „nagyon unom” egy műszaki érdekesség a vízelvezetésre. Egyébként a hegyek legkedveltebb lakói a KEA papagájok. Látványos és harsány tolvajai a parkolóknak, merthogy a fő táplálékuk a turisták által elhagyott szemét. No és ha az nincs, akkor jó lesz az otthagyott autó…

kea1.jpg

kea2.jpg

Nem elég, hogy hegyes csőrükkel és éles karmaikkal tönkre vágják a fényezést, még a tetőre felkötözött hátsó üléseket is megdézsmálták. 

kea3.jpg

Ez a kis gézengúz, amikor elmentem kummantani egy bokorba, úgy leszarta az ingemet, hogy alig tudtam utána kimosni. Hallottátok volna, hogy röhögött rajtam…..

Alpok1.jpg

Fél órával később már én is röhögtem. No nem a lefosott vállamon, hanem mert egy meredekebb emelkedőn elfüstölt a kuplungtárcsa. A történtekről az egyszerűség kedvéért bemásolnám Zsolti barátomnak küldött levelem…

Először is köszönet a gyors segítségért !

 Szokás szerint kifogytunk a keretünkből, és indultunk vón egy másik lehetőség irányába amikor is a déli-szigeti Alpok tetején elfüstölt a kuplung. A vontatásunk le a hegyről igen izgalmasra sikerült. Először is nem igazán akarták vállalni a segíteni szándékozók. ( mondjuk nem csodálom, kb. 70km erős hegyi terep, helyenként 30%-os emelkedő-lejtő vegyesen....) Aztán meg mindössze egy 3m-es hevederem volt erre a célra. Térerő náne... Azért úgy másfél óra után egy helyi őstermelő kérdés nélkül maga után kötött, és uccu neki. Helyenként 100-zal.... Még a hereszőreim is egyesével izzadtak, de rendesen. Remélem, emlékszel az ausztriai traktor, és méteres láncának esetére, no ez pepitába csak 40 percen keresztül. A csótány eldobott minket a legközelebbi szervizig, a hegy aljába. mire leértünk én 5 kilóval, a verda a fékpofáival lett könnyebb. ( ezen a ponton csatlakoztál bele a történetbe ). Másnap reggel meg is tudtunk egyezni. Azt ugyan nem engedte, hogy használjam az emelőjét, de ha beszerzem az alkatrészt, ő másnap ezzel a melóval fog kezdeni. A legnagyobb szerencsére épp elkezdett szakadni az eső, így vidáman vágtunk neki a stoppolásnak. Egy végtelen kedves kamionsofőr nemcsak Christchurch-ig fuvarozott, hanem a 30t rakománnyal együtt kereste nekünk a kuplungost, és ráadásul oda is vitt minket. A boltban pedig egy utángyártott példányból, az eladó csóka éppen annyi kedvezményt adott az árból, hogy éppen ki tudtuk fizetni. A visszavezető úton már nyakig áztunk, és a helyi kis kocsmában szárítkoztunk. Másnap az arc nem bíbelődött sokat. Reggel nekiesett, és a négy keres középváltós szörny délre már darabokban hevert a földön. A számlától dobtunk egy hátast, és még az ajándék bor se csökkentette a hatást. Szerintem még az ebédidőt is felszámolta, bár hozzáteszem erősen a nyakára jártam, és nekem legalább két napba telt volna ez a művelet. 

chchstopp1..jpg

chchstopp2.jpg

Kellemes stoppolás az esőben

Springfield.jpg

 

Egy forró tea társaságában várakozva

Springfield2.jpg

Két napon keresztül barátkozott velünk ez a jámbor jószág, de a nevét nem árulta el….

Springfield3.jpg

 

Várakozás backpacker módra

A Queenstown-ba vezető maradék 600 kilométert egy nap alatt megtettük nézelődés nélkül. 

kea4.jpg

dél2_1.jpg

dél3.jpg

dél4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://avilagvegen.blog.hu/api/trackback/id/tr146860269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása