2012.10.22. Repülés Tannára

2013.01.16. 00:09

A gépünk reggel 8:55-kor indult Santo-ról Port Vilába, majd Vilából 10:25-kor Tannára. 11 körül le is szálltunk. A santo-i és vila-i esős időhöz képest itt Tannán már napsütés és forróság várt. Reméljük nem vált esőre.  A leszállás nagyon pöpec volt, mert minden kanyarodás nélkül nyílegyenesen a tenger felől leszálltunk a parton és a víz már pár méterre volt a vége felé. Mutatós.

Ez a sziget a 3 közül a legkevésbé fejlettebb infrastruktúrailag és egyéb mindenfélékben is. Konkrétan út az nincs, csak göröngyös föld. 4 kerekes nélkül itt nem élnek meg. Persze a többi kisebb sziget, amikre mi nem mentünk el, meg aztán végképp fejletlen. Igazából azok lennének az igazi Vanuatu.

Előre lebeszélve egy helyi utazásszervezővel már várt is minket a reptéren. E-mailben alkudtunk meg abban, hogy 20000-ért (vatu) aludhatunk náluk, csinál nappali/esti vulkántúrát, ami tartalmazza a vulkánbelépőt is (kb 3500 fejenként), Viktor sandboardozhat a hamumezőn (olyan, mint a snowboard, csak vulkáni homokon/hamun és vállalja a reptéri transzfert is. Ugyan elég csehül állunk, de ez így elég jól jön ki 5 napra.

Szóval Seth már várt is minket a tannai reptéren. Egyből mentünk is hozzájuk Isangel faluba, mely Lenakel ’főváros’ mellett van. A kis birtokuk nagyon szép zöld a fű és rengeteg fa, virág és egyéb növények vannak mindenfelé. Előre megterített sátor és szabadon választható kis faház is várt minket, ahol szeretnék, oda. Seth felesége friss kókusz juice-zal várt minket közvetlen kókuszdióból felszolgálva. Felajánlották azt is, hogy ingyen és bérmentve ehetünk velük, megosztják, amijük van. Meg is szeppentünk ettől a fogadtatástól és vendégszeretettől. Eddig nem volt ilyenben részünk.

A finom ebéd után begurultunk a városba piacolni és körülnézni. Elég nehezen találtunk üveges vizet, több helyen csak fél literes volt sokért, de végül lett másfeles is 180-ért (-az is sok-).

Taro

Viszont a part hemzseg a kedvenc kagylófélémtől, ami nekem nagy öröm, gyűjtögetési szempontból! (Turbán csigának az 'ajtaja' (pacific cat's eye).

Nem, Ők nem a kedvenc kagylóféléim.. :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.