Hasznos információ 1.0: Először is azzal kezdeném, ha véletlenségből Nouméából repülnétek Port Vilába, akkor még véletlenül se gondolkodjatok azon, hogy Nouméába váltsatok pénzt, hanem VÁLTSATOK OTT PÉNZT! Vanuatun egy vagyon veszteség van frank és vatu között, amik egyébként 1=1 pénzek, de itt 0,84~0,88-ért váltják. Nouméában csak 700 frank komissiós jutalékot vesznek le. Na de ez az info valószínűleg más indulási pontok esetében is megállja a helyét, ha tippelnem kell! Mi erősen megszívtuk. Hasznos információ 1.0 vége.

Szóval visszatérve a lényegre. Úgy nagyságrendileg bő 1 hete eldöntöttük ezt a projectet, s pár napja meg is vettük a jegyeket. A jegyünk úgy néz ki, hogy 2 hét alatt Port Vila (Efatu sziget), majd Espiritu Santo és végül Tanna.

Pénteken dél körül meg is indultunk Evelyne-éktől Nouméába, hogy először még beszaladjunk az új-zélandi konzulátusra, nyomtassunk gyorsan munkaszerződést és ezek után megkeressük a CarSud nevezetű busztársaság C expressz járatát, mely kivisz minket Tontouta reptérre 400 frankért 50 km-en át. Az NZ konzulátushoz annyit, hogy beszaladtunk, mert reggel kaptunk egy üzenetet Fijiről, hogy tisztázzuk az itteni munkahelyzetünket és vízumhelyzetünket, s kicsit megijedtem, hogy nem fogják megadni esetleg a vízumot. Na de a jóhír az, hogy tisztáztuk blabla és még aznap jött az üzenet, hogy elfogadták a kérelmet 6 hónapos vízumra. Hurrá!!! Örültünk, hogy nem lettünk letiltva. Köszönet Josh és Darren ügyintézőknek.

Na és ezek után mentünk a 2 órakor induló buszhoz, ami 3:15 körül kint is volt a reptéren. A gépünk 17:30-kor indult időben, s 18:40-kor landolt is Port Vilában. Páratartalom maximális és meleg van, szinte Kuala Lumpur. A reptér kicsit lepukkantabb az átlagosan megszokott nemzetközi reptereknél, de nem vészes. Immigráció kedves, meglepődtek, hogy magyarok is járnak erre, nem sűrű.

Még a reptéren vettem egy fél literes vizet, s olcsóbb volt, mint Nouméában, 120 vatu, ha jól emlékszem. Elindultunk kifele, taxisok hada próbált lecsapni ránk, de mi a gyaloglós spórolós formát követve elindultunk a főúton, egy a még repteres boltosok által javasolt közeli, olcsó helyre. Útközben nakamalok hada (a kocsmaszerű hely, ahol a kavát lehet inni, ami egyébként origin vanuatui ital) és boltok hada fogad. Veszünk is egy kenyeret 120-ért, friss nagyon és 2 kavát fejenként 150-ért. Sokkal erősebb, mint a kaledóniai és az íze még szörnyűbb, nade tradicionális. De én be is rúgtam tőle, s Viktor is egy kicsit.

Kicsit kótyagosan kerestük is az ajánlott hostel szerűséget, ami viszonylag hamar meg is lett. Útközben sok kedves, mosolygó ember, mind jó éjszakát köszönve angolul. No mert itt az angol az teljesen hivatalos nyelv a bislama mellett. Valahogy úgy néz ki a dolog, hogy angol iskolába járnak, s ott franciát tanulnak. Szóval kapásból 3 nyelv itt az isten háta mögötti kis szigeten. Ennyi…

A hostelben kaptunk fejenként 1500-ért ágyat, gyakorlatilag szobát, mert mások hálisten nem voltak benne.

Még jártunk egyet a boltba, vettünk reggelre gyümölcsöt és mára vacsit. Gyümölcsök új-kaledóniai áron, szóval drágán, hús az olcsóbb jelentősen. 2 saslik volt 150 körül és finomak. Víz is kell, a csapból nem merünk inni, bár állítólag lehet. A szmog jelentős, pedig nem egy nagy város, de autó az rengeteg.

Következő hasznos információ: nem európai konnektor van, hanem új-zélandi/ausztrál. Hozzánk nem jutott el időben ez az info, átalakítót Nouméában hagytuk.

A kavától éjszaka elég rosszul voltam, de elmúlt. Többet nem iszok, az ziher.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.